Jak stworzyć katalog który się wyróżni?

Spis treści

Czyli czego dowiesz się z tego artykułu

Przedstawiamy w 3 krokach o czym należy pamiętać.

Praca nad katalogiem to nie tylko zaplanowanie układu informacji, estetyczne projektowanie czy dobór zdjęć. To przede wszystkim dopasowanie całości pod specyfikę produktu lub usług i branży, w której firma operuje. To wstępne dogłębne poznanie samej oferty, porównanie jej z konkurencją. Odkrycie słabych i mocnych stron i na tej podstawie stworzenie funkcjonalnego katalogu, który będzie wyróżniać się na tle konkurencji i pracować na sukces Twojej firmy.

Krok 1

AUDYT WIZERUNKU FIRMY

Zaczynamy od zagłębienia się w to co robisz, jakie konkretnie usługi i produkty sprzedajesz, ale główny nacisk kładziemy na to JAK to robisz, czyli – jakie komunikaty kierujesz do swoich klientów, jakiego języka używasz i jak wygląda Twoja firma od strony wizualnej. Sprawdzamy, czy wizerunek jest spójny, co należałoby poprawić i jakie są elementy charakterystyczne, by następnie móc je wdrożyć również w katalogu. Nasz cel to najwyższa spójność – wszystkie materiały muszą jasno wskazywać, że reprezentują tą samą markę. Jeśli Twoja firma posiada brandbooka – koniecznie nam go przekaż. Stanowi on solidne źródło wiedzy na temat tego, jak Twoja firma zamierza wyglądać i jak to zadanie realizuje.

Krok 2

ANALIZA KONKURENCJI

Nie zapominamy o konkurencji! Oczywiście – musisz wyróżniać się na jej tle, ale jednocześnie nie powinieneś zbytnio odstawać od standardów panujących w danej branży. Jeśli Twoja firma zajmuje się sprzedażą produktów specjalistycznych, przykładowo systemów montażowych, nietaktem byłoby wyłącznie opisanie produktu w malowniczy sposób, bez podawania konkretnej specyfikacji, cech produktu czy zasad działania. Dlatego przed rozpoczęciem prac dokładnie sprawdzamy jak to robią inni, na co zwracają uwagę, co podkreślają i uważają za istotne, by na tej podstawie opracować schemat prezentacji Twoich produktów. Zastanawiamy się również, co byłoby dobrze dodać, czego nie ma konkurencja, a co sprawiłoby, że Twoja marka się od niej odróżni.

Krok 3

WNIOSKI I ZAŁOŻENIA PROJEKTOWE

Kiedy już przejdziemy przez audyt i analizę konkurencji po krótce staramy się podsumować nasze wnioski i przedstawić Ci w uproszczeniu to, co chcielibyśmy zrobić. Pokazujemy dobre praktyki i rozwiązania i proponujemy własne. Kiedy już wszystko mamy ustalone, a materiały zostały uprzednio zgromadzone, przechodzimy do projektowania katalogu, który mamy nadzieję – zachwyci.

Nasza rada

Na projektowanie katalogu składa się wiele rzeczy i etapów. Ważne jest, by nie iść na skróty i dokładnie przejść przez każdy z nich, z prostego powodu – bez solidnych podstaw nie osiągniemy celu jakim jest funkcjonalny katalog.

Projekty

Rzuć okiem na projekty jakie zrealizowaliśmy dla naszych klientów!

Kontakt

Skontaktuj się i uzyskaj bezpłatną wycenę!
;