fbpx
Scroll to top
© 2019 FLUOSTUDIO. LET'S START CONNECTING THE DOTS!

Czym jest identyfikacja wizualna firmy

Identyfikacja wizualna

To, czy Twoja firma wzbudza określone emocje zależy od historii jaką opowiadasz i komunikatów, które wysyłasz do swoich klientów, także tych wizualnych. Dlatego by powodować natychmiastowe rozpoznanie i wywoływać pozytywne odczucia konieczne jest opracowanie całościowej i zgodnej identyfikacji wizualnej tzw. corporate identity. Jest to ogół symboli i rozwiązań graficznych stosowanych przez firmę tworzących efektywne narzędzie do budowania świadomości marki.

Na identyfikację wizualną składają się między innymi: logo, fonty, kolorystyka, stałe elementy graficzne czyli spójny styl materiałów promocyjnych, strony internetowej. Wspólnie tworzą część strategii wizerunkowej, którą obiera sobie Twoja marka. Strategia ta ma za zadanie komunikować jakie wartości prezentuje marka, budzić pozytywne skojarzenia i świadomość. Mówiąc prościej – identyfikacja wizualna to wszystko to, po czym można poznać, że to właśnie ta, określona marka.

Co składa się na identyfikację wizualną?

  1. Logo. Podstawowy i najważniejszy element pomagający w identyfikacji marki, charakterystyczne i unikatowe
  2. Kolory firmowe. Określona paleta barw, wpływająca bezpośrednio na odbiór i reprezentowany charakter firmy.
  3. Typografia. Dobrany krój pisma spójny dla wszystkich materiałów i tak też używany. Pomaga w określeniu charakteru.
  4. System materiałów reklamowych i druków. Elementy wspólne dla wszystkich materiałów tj. Wizytówek, ulotek, katalogów, bannerów online, strony www, kopert pomagają w natychmiastowej identyfikacji danej marki
  5. System identyfikacji budynkówbrandowanie samochodów, wystrój firmy, gadżety reklamowe, ubiór pracowników

Czym charakteryzuje się dobra identyfikacja wizualna?

Spójność
Naczelna cecha – wszystkie tworzone materiały muszą ze sobą współgrać i posiadać wspólny mianownik. Od logo, przez stronę www po materiały drukowane – to wszystko musi bazować na jednej stylistyce, dzięki czemu wywoła zamierzony efekt.

Oryginalność
Identyfikacja wizualna powinna posiadać swój własny, jasno określony i klarowny styl, charakterystyczny dla tej, danej marki. Jako, że musi posiadać wyróżniki nie powinna zbytnio czerpać z innych, a przede wszystkim powinna się wyróżniać wśród konkurencji.

Skojarzenia
Identyfikacja musi być przemyślana i oparta o idee marki, które powinna komunikować. Skojarzenia, które wywoła będą wówczas tymi, które sobie założono.

Podsumowując, identyfikacja wizualna to istotny element całej strategii marki. Pozwala ją wyróżnić, komunikuje jej idee i cele jednocześnie budując pożądany wizerunek.

Poniżej znajdziecie kilka przykładów identyfikacji, które ostatnio mieliśmy przyjemność realizować:

Powiązane posty