Scroll to top
© 2019 FLUOSTUDIO. LET'S START CONNECTING THE DOTS!

Jakie cechy posiada dobry katalog? 

Katalogi drukowane wciąż odgrywają istotną rolę w rozwoju Twojego biznesu. Nieważne czy sprzedajesz swoje produkty czy usługi wyłącznie online lub wyłącznie stacjonarnie – wydawanie katalogów zawsze pozytywnie wpłynie na wizerunek Twojej marki i rozpoznawalność.

Dlaczego katalogi są ważne?

Katalogi są cenione przez konsumentów.

Jak wynika z badań, 86 procent osób po otrzymaniu katalogu, zatrzymuje go w domu i chętniej do niego powraca.

Katalogi są wygodne.

Aż 63 procent osób przyznaje, że zdecydowanie łatwiej jest im szukać określonego produktu w katalogu niż w sklepie stacjonarnym czy online.

Katalogi utrzymują stały kontakt pomiędzy marką a klientem.

Katalogi drukowane są poręczne i wygodne w użyciu – 65 procent osób przyznaje, że lubią w wolnym czasie zapoznać się z ofertą. Co więcej, 52 procent kupuje więcej po przeglądnięciu tradycyjnego katalogu – klienci wiedzą co nowego oferujesz i z czego mogą skorzystać. Dowiadują się o nowych ofertach i promocjach, które online mogłyby im zwyczajnie umknąć.


Jakie cechy posiada dobry katalog?


Nie każdy drukowany katalog będzie katalogiem, który będzie sprzedawał. I nie każdy będzie takim, który Twoi klienci zachowają i do niego powrócą. Jakie więc cechy powinien posiadać dobry katalog?

Po pierwsze –  funkcjonalność i segmentacja oferty

Klienci nie lubią chaosu. Produkty powinny być podzielone według logicznych kategorii, które ułatwią, a nie utrudnią, poruszanie się po katalogu.
Pomyśl o sklepowych alejkach i półkach – szukając danego produktu np. soli wiesz, że jeśli dotarłeś do półek z mąką, jesteś już blisko swojego celu. Łączysz produkty w grupy i spodziewasz się, że produkt, którego szukasz będzie w tym miejscu, a nie innym. Co więcej, jak wynika z badań IQS and QUANT Group najbardziej drażni nas umiejscowienie kategorii tam, gdzie się jej w ogóle nie spodziewamy. Tak samo jest z katalogiem. Twoi klienci spodziewają się pewnych zależności. Twoim zadaniem jest wsłuchać się w ich oczekiwania.

Po drugie – przejrzystość i jasność komunikacji

Nie musisz przedstawiać wszystkich cech i dokładnych danych Twojego produktu. W efekcie klient może poczuć się przytłoczony nadmiarem – często dla niego nieistotnych – informacji. Za dużo bodźców powoduje, że stajemy się zdezorientowani i nie jesteśmy w stanie podjąć żadnej decyzji. Dlatego komunikuj tylko to, co najważniejsze – pokaż co wyróżnia Twój produkt lub usługę wśród innych i kreuj swój wizerunek w taki sposób, a jaki chciałbyś być odbierany.

Po trzecie – atrakcyjność wizualna

Aspekt wizualny katalogu jest tak samo ważny jak jego zawartość. Jeśli katalog nie zaciekawi odbiorcy na pierwszy rzut oka, istnieje bardzo małe prawdopodobieństwo, że po niego sięgnie i pozna Twoją ofertę. Odpowiedni dobór zdjęć, grafik, ikon i innych elementów pozwoli na stworzenie katalogu tworzącego spójną całość. Tam gdzie to możliwe, dobrze jest wykorzystać wszelkiego rodzaju schematy i mini-infografiki – w końcu 90% informacji przesyłanych do mózgu to informacje wizualne. Pamiętamy aż 80% tego co widzimy, natomiast w pamięci zostaje nam zaledwie 20% tego, co czytamy. Dlatego komunikacja wizualna i wykorzystanie jej w katalogach to najlepsze, co możesz zafundować swojej marce.

Katalog to zatem dodatkowy członek Twojej załogi. Pracuje na sukces Twojej marki tak samo ciężko jak Ty. Przygotuj ‘go’ zatem na marketingowe wyzwania i trzymaj się wymienionych zasad.

Chcesz porozmawiać z nami o katalogach? Będzie nam miło!

Related posts