fbpx
Scroll to top
© 2019 FLUOSTUDIO. LET'S START CONNECTING THE DOTS!

Księga znaku – co powinna zawierać i do czego się przydaje

Masz już wymarzone logo idealnie wpasowujące się w charakter Twój i Twojej firmy. Jest atrakcyjne, oryginalne, unikatowe – jednym słowem ma wszystkie cechy jakie byś sobie wymarzył. Pozostaje teraz bardzo ważna kwestia – czy wiesz jak je używać, by dobrze wyglądało w każdej sytuacji?

W spełnieniu powyższej kwestii pomoże Ci księga znaku, czyli krótko mówiąc instrukcja obsługi logo stworzona po to, by ułatwić pracę wszystkich tych, którzy będą je wykorzystywać – od osób z marketingu, przez innych projektantów aż po producentów gadżetów reklamowych. Dzięki niej zastosowanie logo na wszelkich materiałach jest spójne. Posiadanie opracowanej Księgi Znaku przekłada się również na oszczędność czasu – nie musicie się zastanawiać czy na danym tle logo będzie dobrze wyglądać lub w jakiej pozycji będzie je najlepiej umieścić na kubku. Po prostu – sięgasz do księgi znaku i sprawdzasz interesujące Cię pozycje. Możesz mieć pewność, że Twoje logo dobrze będzie wyglądać w druku, będzie łatwe do odczytania lub też dobrze wyeksponowane np. na samochodzie.

Co zawiera księga znaku?

Wyróżniamy dwa rodzaje księgi – podstawową i rozszerzoną, które należy dobrać w zależności od potrzeb Twojej firmy. Księga znaku zawiera następujące sekcje:

1) Geneza powstawania logo
W tym miejscu opisuje się cele jakie przyświecały stworzeniu logo, główne założenia, inspiracje, z których czerpie.
2) Podstawowa wersja znaku oraz alternatywne wersje
Najważniejsza część, w której prezentowana jest podstawowa forma znaku na jasnym oraz ciemnym tle. Przeważnie zawiera również wersję horyzontalną i wertykalną znaku. Drugą cześć stanowią wersje alternatywne czyli wersje z hasłem firmowym, wersje achromatyczne, monochromatyczne jak również wersje skrócone znaku np. sam sygnet.
3) Konstrukcja logo i pole ochronne
Dział ten pokazuje z jakich elementów jest zbudowane logo i dokładnie je opisuje. Oprócz budowy określa się również pole ochronne, czyli wymagana minimalna przestrzeń wokół logo, która nie może być naruszona.
4) Kolorystyka
Dział niezwykle ważny jeśli chodzi o późniejsze wykorzystanie logotypu w druku i online. Zwykle określa się trzy podstawowe grupy: CMYK, RGB i Pantone. Dzięki temu, możesz mieć pewność, że kolor Twojego logo na drukowanych materiałach reklamowych będzie odpowiadało temu, który widzisz online. Ważne by kolor był odbierany odpowiednio (Jak kolory wpływają na odbiór).
5) Typografia
Opis użytych fontów w projekcie logo, który jest niezwykle ważny w przypadku projektowania innych składowych identyfikacji wizualnej
6) Rozmiary logo i wersje kolorystyczne tła
Tutaj określa się minimalny rozmiar logo, by zapewnić maksymalną czytelność i rozpoznawalność znaku, zarówno w przypadku druku jak i online. Ustalone zostaje również w jakich wypadkach logo ma występować w danej wersji, jak powinno się je stosować na zdjęciu, aby było czytelne.
7) Niedopuszczalne zastosowania i modyfikacje
Przedstawiane są tutaj możliwe błędy i niewłaściwe zastosowania znaku m.in brak pola ochronnego, dodawanie cieni czy gradientu.

Wersja rozszerzona

Może służyć jako kompletny przewodnik po znaku wraz z gotowymi projektami i szablonami. Zwykle zawiera przykłady użycia znaku na papeterii firmowej, wizytówkach, ubraniach pracowniczych, samochodach, stoiskach, gadżetach, budynkach, a więc zawiera wszystko to, czego możesz potrzebować. Dzięki niej nie musisz poświęcać dodatkowego czasu na tworzenie materiałów reklamowych, ponieważ wszystko czego potrzebujesz znajdziesz właśnie w Księdze Znaku.

Podsumowując, Księga Znaku to wspaniałe narzędzie jeśli zależy Ci na spójnym wizerunku. Dzięki niej możesz mieć pewność, że Twoja firma będzie prezentować się maksymalnie korzystnie i unikniesz projektowych wpadek

Powiązane posty