Scroll to top
© 2018 FLUOSTUDIO. LET'S START CONNECTING THE DOTS!

Sprzedaż w 8 sekund – o infografice

Sprzedaż w 8 sekund

Zastanawiasz się, co jeszcze możesz zrobić dla swojej firmy by stała się bardziej rozpoznawalna i przyciągnęła uwagę klientów? Masz wrażenie, że próbowałeś już wszystkiego jednak bezskutecznie?

Zapewne słyszałeś co to infografika. Każdego dnia ich przybywa. Do tej pory mogło się wydawać, że to po prostu obrazek i pewna dawka tekstu, jakich pełno. I tu się mylisz. Badania jednoznacznie dowodzą, że używanie infografik w strategii content marketingowej zwiększa ruch na stronie internetowej aż o 12%. Co więcej, dobre połączenie tekstu i obrazu ułatwia rozumienie zagadnienia o 89%. Zaskakujące? Może warto – właśnie teraz – głębiej zastanowić się nad tym czym jest infografika i jak jej możesz użyć.

Co ma wspólnego sonda kosmiczna i infografika?

Infografika jest obecna w ludzkim życiu już od prehistorii, jednak pod różnymi postaciami. Pierwsze jej formy malowane były na ścianach jaskiń i używane w celach komunikacyjnych. Kolejnym etapem rozwoju były mapy. Powstanie najstarszej – Çatalhöyük datuje się już na 7500 r p.n.e. W 1626 roku Robert Scheiner użył różnorodnych diagramów opartych na badaniach astronomicznych, w celu wyjaśnienia mechanizmu rotacji słońca. Kilkadziesiąt lat później, w 1786 roku William Playfair stworzył infografikę z wykorzystaniem grafów matematycznych, były to pierwsze wykresy danych w historii.

Prawdziwym przełomem w rozwoju infografiki był rok 1925. Wówczas austriacki socjolog Otto Neurath stworzył Isotype, czyli metodę wyjaśniającą współczesny świat za pomocą języka wizualnego. Składał się on z rozmaitych piktogramów i symboli niosących za sobą różne znaczenia. Były one również zaprojektowane  tak, by w zestawieniach tworzyły złożone znaki, tak jak ma to miejsce w przypadku słów. W 1972 infografika pojawiła się nawet na pokładzie sondy kosmicznej Pioneer 10. Infografika, zwana płytkami Pioneera, przedstawiała nagą kobietę i mężczyznę oraz mapę z umiejscowieniem Ziemi w układzie słonecznym. Miała służyć istotom pozaziemskim w celach informacyjnych.

Obraz to więcej niż tysiąc słów.

Jak widać, infografika może być wykorzystywana jako narzędzie marketingu w różnych branżach. Często przekazanie dużej ilości informacji i zaciekawienie potencjalnych konsumentów produktem, marką czy usługą bywa trudne. Badania Miscrosoftu dowodzą, że okres koncentracji uwagi na jednej rzeczy trwa zaledwie 8 sekund. Dlatego tak ważne jest, by zaciekawić odbiorcę w możliwie jak najkrótszym czasie. I tu z pomocą przychodzi infografika. Największym jej atutem jest to, że nawet najbardziej zagmatwane, skomplikowane dane mogą zostać przekształcone w coś łatwego do przyswojenia i zrozumienia w mgnieniu oka. W przeciągu chwili, twoi odbiorcy dostaną informacje, których wyjaśnianie bez oprawy wizualnej zajęłoby co najmniej kilka stron tekstu. W czym jeszcze Twojej firmie może pomóc infografika ?

  • Budowaniu świadomości marki – atrakcyjnie wizualnie infografiki z logo Twojej firmy z pewnością zapadnie w pamięć,
  • wzmacnianiu SEO – dobra infografika na Twojej stronie sprawi, że więcej osób zacznie na nią zaglądać,
  • angażowaniu i zdobywaniu nowych odbiorców – inteligentna infografika, zawierająca nietuzinkowe informacje zaciekawi i rozbudzi wyobraźnię,
  • pokazywaniu cech Twojej firmy i produktów w nowy, kreatywny sposób.

Jak widać, infografika może być wykorzystywana jako narzędzie marketingu w różnych branżach.

Naukowcy z Uniwersytetu Nauki i Technologii w Missouri odkryli, że ludzie spędzają około 2.6 sekundy na skanowaniu strony internetowej, zanim skupią się na wybranym obszarze. W dobie cyfrowej ery ludzie tylko przebiegają wzrokiem przez tekst i nagłówki, nie czytając ich. Teraz, kiedy już zdajesz sobie sprawę, ile możesz zyskać używając infografik w swojej strategii marketingowej, postaraj się wykorzystać tę wiedzę. Pamiętaj, że infografika to przede wszystkim źródło –  nieraz bardzo skomplikowanych – informacji ale przedstawionych w przejrzysty sposób tak, by oglądający został na dłużej.

 

Related posts