Scroll to top
© 2018 FLUOSTUDIO. LET'S START CONNECTING THE DOTS!

Jak stworzyć skuteczny katalog produktów?

Większość firm w swojej codziennej pracy używa katalogu produktowego – czy to bezpośrednio przekazując go klientowi czy załączając do maila w formie online. W każdym przypadku katalog musi spełniać swoją funkcję, czyli jak najlepiej i najczytelniej prezentować ofertę firmy.  By to osiągnąć musisz pamietać o kilku kluczowych krokach i cechach, których nie wolno Ci pominąć.


KROK 1.
ANALIZA i OKREŚLENIE POTRZEB
Zanim rozpocznie się proces projektowy konieczne jest ustalenie kilku ważnych aspektów:

  • do kogo jest skierowany katalog,
  • jakie wybrana grupa ma preferencje – co jej się podoba, a co nie
  • jaki powinien być język i styl katalogu,
  • co katalog ma zawierać: całą ofertę, wybraną grupę produktową, aktualne promocje czy może nowości w ofercie?
  • jaki jest budżet na druk. To szczególnie ważne w przypadku projektowania okładki katalogu, by wiedzieć jakiego rodzaju uszlachetniania wybrać lub z czego zrezygnować, by spełnić kryteria budżetowe.

KROK 2.
ARCHITEKTURA INFORMACJI
Kiedy już odpowiedziałeś na wszystkie powyższe pytania czas na dokładniejsze ustalenia. Jak ułożyć informacje, by katalog spełniał swoje naczelne funkcje? Co zastosować, by był przejrzysty i intuicyjny?
W tym miejscu należy wziąć pod uwagę nawet takie aspekty jak to, gdzie przeglądający zwykli patrzeć najpierw, jak duża przestrzeń wokół tekstu sprawia, że jest chetniej czytany. Mając tę wiedzę katalog można nawigować w taki sposób, w jaki chcemy i zaplanować co będzie pierwsze w odbiorze czytelników.
Odpowiednio dobrana architektura informacji ułatwi poruszanie się po katalogu, sprawi że będzie on bardziej intuicyjny, a decyzje zakupowe przyjemnością.

KROK 3.
SKOMPLETOWANIE INNYCH MATERIAŁÓW
Profesjonalny katalog to również profesjonalne zdjęcia produktow, rendery, teksty i tłumaczenia. Sam projekt nie jest w stanie spełnić swojej roli jeśli katalog nie zostanie ubogacony zdjęciami wysokiej jakości czy chwytliwymi hasłami. Błędy ortograficzne, nieprawidłowa stylistyka czy niepoprawne tłumaczenia z pewnością odstraszą czytelnika. To właśnie spójne i wyważone dobranie wszystkich elementów tworzy katalog, który sprzedaje.

KROK 4.

PROJEKTOWANIE
Na początku prac projektowych przygotowuje się jedną, dwie rozkładówki. Po ich dokładnym dopracowaniu i ustaleniu z klientem w jaką stronę pójść przechodzi się do projektowania całości. Mając ustalone i skompletowane wszystkie elementy z powyższych trzech punktów można mieć pewność, że katalog osiągnie sprzedażowy sukces.

Na co jeszcze należy zwrócić uwagę?

  • Zadbaj by wszelkie dane techniczne, tabelki powinny być przejrzyste i łatwe w nawigacji
  • Produkty powinny być opatrzone nie tylko atrakcyjnym zdjęciem ale i opisem podkreślającym wyjątkowość danego produktu i naczelne cechy
  • Ogranicz ilość zdjęć na jednej stronie – czasem jedno większe, wyraźniejsze zdjęcie potrafi wyrazić więcej niż 10 małych skupionych na detalach
  • Połączenia kolorów – pamiętaj, by nie stosować zbyt podobnych teł i kolorów czcionek – w druku może okazać się to nieczytelne.
  • Graficzne przedstawienie treści. Ikony, schematy to zawsze dobre rozwiązanie. Szybciej przyswajamy i przetwarzamy takie informacje, a co więcej to dodatkowy walor wizualny katalogu
  • Najmniejsze szczegóły. Kropki na końcu zdań, taka sama linia ikon czy wielkość czcionek – pamiętaj, że konsekwencja to podstawa i należy trzymać się jednych ustaleń w całym katalogu.
  • Drukując później katalogi zwróć uwagę na rodzaj i gramaturę papieru. W przypadku wielu zdjęć często lepiej jest zastosować nieco grubszy papier, a same zdjęcia można dodatkowo zabezpieczyć lakierem.

A dla Was co jest najważniejsze w katalogach? Koniecznie się z nami podzielcie swoimi doświadczeniami!