Logotypy Google, Airbnb, Spotify i Pinterest – dlaczego wyglądają teraz tak podobnie?

Dlaczego logotypy wyglądają teraz tak podobnie?

Czy zauważyliście, że ostatnio logotypy bardzo dobrze znanych wszystkim marek są bardzo do siebie podobne? Jedne wcześniej, drugie trochę później, jednak w ogólnym rozrachunku wyglądają bardzo podobnie. Możliwe, że zwróciliście na to uwagę dopiero po kilku miesiącach lub jeszcze nie zdaliście sobie z tego sprawy, dlatego też poniżej przedstawiamy ich porównanie:
Porównanie logotypów marek

Mamy na to kilka teorii:

Czytelność

Zwróćmy uwagę na ilość obrazów jakimi jesteśmy codziennie bombardowani z każdej strony – czy to na ulicy czy w Internecie. Wizualny chaos jest powszechny i wydaje się, że prędko się go nie pozbędziemy. Każda marka, chce do nas dotrzeć ze swoim produktem czy usługą i jeśli jest coś, co jej w tym pomoże to z pewnością to wykorzysta.

Tymczasem, jesteśmy w stanie przyswoić jedynie kilka procent tego, co widzimy. Rzeczy, proste, przejrzyste i łatwe w odbiorze są czymś czego potrzebujemy. Dlatego marki starają się, by maksymalnie uprościć i uspójnić swój wizerunek, by ich materiały były łatwo identyfikowalne i podobne do siebie, jednocześnie dając nam do zrozumienia – nasza marka i nasze usługi są proste, jasne i czytelne, możesz na nas polegać.

Dojrzałość

Marka o ugruntowanej pozycji na rynku nie musi już krzyczeć i tak mocno zwracać na siebie uwagi za pomocą oryginalnego logo. Może sobie pozwolić na uproszczenie wizerunku, ponieważ swoją osobowość wyraża bardziej poprzez jakość usług jakie oferuje, komunikaty jakie wysyła i styl, w jakim obcuje z klientem. Cele startupu, który dopiero wchodzi na rynek, a cele marki, która jest szeroko znana różnią się od siebie właśnie tym, że ta druga stawia teraz na zaufanie i niezawodność.

Marka to nie tylko logo

Marka to system identyfikacji, który buduje spójny komunikat. Na wizerunek marki składa się bardzo wiele czynników i elementów – samo dobre logo owszem jest znakiem charakterystycznym, jednak ono samo nie stworzyło efektywnej marki. By odnieść sukces potrzebny był system identyfikacji, który zbudował spójny komunikat. Weźmy jako przykład Google – skąd wiadomo, że dana aplikacja czy produkt należy do Google? Oczywiście po fontach, kolorach, charakterystycznym stylu grafik. To wszystko i jeszcze więcej składa się na system identyfikacji, dzięki czemu marka jest rozpoznawalna nawet jeśli nie widać jej logo.

Użyteczność

Liczba użytkowników korzystających z Internetu w smartfonie wzrasta z każdym rokiem. Według raportu Hootsuite to obecnie aż ponad 5 miliardów, czyli około 2/3 całej populacji. Jak wpływa to na marki? Otóż bardzo bezpośrednio. Mniej skomplikowane loga i grafiki są lepiej wyświetlane na ekranach smartfonów, a co za tym idzie są szybciej przyswajane i zwyczajnie przyjemniejsze w odbiorze. Duże marki wychodzą tym trendom na przeciw i zmieniają się, tak jak zmienia się otaczający nas świat technologii.

Must see

Być może zaciekawią Cię również...

Projekty

Rzuć okiem na projekty jakie zrealizowaliśmy dla naszych klientów!

Kontakt

Skontaktuj się i uzyskaj bezpłatną wycenę!
;