Identyfikacja wizualna
To, czy Twoja firma wzbudza określone emocje zależy od historii jaką opowiadasz i komunikatów, które wysyłasz do swoich klientów, także tych wizualnych. Dlatego by powodować natychmiastowe rozpoznanie i wywoływać pozytywne odczucia konieczne jest opracowanie całościowej i zgodnej identyfikacji wizualnej tzw. corporate identity. Jest to ogół symboli i rozwiązań graficznych stosowanych przez firmę tworzących efektywne narzędzie do budowania świadomości marki.
Co składa się na identyfikację wizualną?
Logo. Podstawowy i najważniejszy element pomagający w identyfikacji marki, charakterystyczne i unikatowe
Kolory firmowe. Określona paleta barw, wpływająca bezpośrednio na odbiór i reprezentowany charakter firmy.
Typografia. Dobrany krój pisma spójny dla wszystkich materiałów i tak też używany. Pomaga w określeniu charakteru.
System materiałów reklamowych i druków. Elementy wspólne dla wszystkich materiałów tj. Wizytówek, ulotek, katalogów, bannerów online, strony www, kopert pomagają w natychmiastowej identyfikacji danej marki
System identyfikacji budynków, brandowanie samochodów, wystrój firmy, gadżety reklamowe, ubiór pracowników
Czym charakteryzuje się dobra identyfikacja wizualna?
Spójność. Naczelna cecha – wszystkie tworzone materiały muszą ze sobą współgrać i posiadać wspólny mianownik. Od logo, przez stronę www po materiały drukowane – to wszystko musi bazować na jednej stylistyce, dzięki czemu wywoła zamierzony efekt.
Oryginalność. Identyfikacja wizualna powinna posiadać swój własny, jasno określony i klarowny styl, charakterystyczny dla tej, danej marki. Jako, że musi posiadać wyróżniki nie powinna zbytnio czerpać z innych, a przede wszystkim powinna się wyróżniać wśród konkurencji.
Skojarzenia. Identyfikacja musi być przemyślana i oparta o idee marki, które powinna komunikować. Skojarzenia, które wywoła będą wówczas tymi, które sobie założono.
Podsumowując
Identyfikacja wizualna to istotny element całej strategii marki. Pozwala ją wyróżnić, komunikuje jej idee i cele jednocześnie budując pożądany wizerunek.