Rozważnie wybieraj rozwiązania, ale też, jeśli masz taką dowolność – zaszalej!
Z każdym rokiem zaskakują nas nowe trendy, a niektóre z już istniejących ewoluują w nieoczekiwany sposób. Warto wiedzieć co w trawie piszczy, by projektować katalogi, które sprzedadzą i zaciekawią. Jednak żadne z trendów nie są tak uniwersalne, by można było je stosować bez względu na branżę i specyfikę firmy, dla której je projektujecie. Pamiętajcie, że trendy trendami, ale katalog – jak już wcześniej wspominaliśmy – musi być dopasowany wizualnie do wymagań grupy docelowej i spełniać swoje funkcje.
Kolory mają moc
Od roku 2020 zdecydowany prym wiodą kolory! Pastele schodzą delikatnie na dalszy plan, choć ich mocniejsze wersje też są chętnie używane. Gradienty dalej pozostają w łaskach i sądzimy, że prędko się to nie zmieni! Sami popatrzcie, co można wyczarować z ich pomocą.
Asymetria i dowolność
2019 rok przyniósł nam inspirację stylem szwajcarskim. Rozsypane litery, nieregularne układy i pieczołowicie ułożona typografia. Efekt? Przemyślana i zaplanowana ścieżka dla wzroku odbiorcy poprzez z pozoru nieułożony układ.
Izometryczny świat
Nic się nie zmieniło i izometria dalej pozostaje w trendach, ale nas to nie dziwi. W końcu jak lepiej pokazać schematy działania, skomplikowaną budowę czy mozolny proces? Izometria nam to ułatwi i stworzy łatwy w odbiorze „świat”.
Niech żyje naturalność!
Nie retuszujemy tak mocno jak dawniej, pokazujemy cechy urody modelek uważane poprzednio za defekty bez krępacji, nie usuwamy naturalnego szumu. W połączeniu z prostymi i minimalistycznymi elementami i grafikami wychodzi z tego przyjemny w odbiorze obraz.
Ale kanał!
To tylko i wyłącznie okrzyk zachwytu. Praca z kanałami i znalezienie właściwego balansu daje zniewalające efekty. A katalog? Maksymalnie ożywiony.
Zainspiruj się
To tylko niektóre z trendów, które mają się świetnie w tym roku. Przedstawiliśmy nasze ulubione motywy – zachęcamy do przejrzenia źródeł by zobaczyć więcej.