fbpx
Scroll to top
© 2019 FLUOSTUDIO. LET'S START CONNECTING THE DOTS!

Jak stworzyć katalog który się wyróżni?

Praca nad katalogiem to nie tylko zaplanowanie układu informacji, estetyczne projektowanie czy dobór zdjęć. To przede wszystkim dopasowanie całości pod specyfikę produktu lub usług i branży, w której firma operuje. To wstępne dogłębne poznanie samej oferty, porównanie jej z konkurencją. Odkrycie słabych i mocnych stron i na tej podstawie stworzenie funkcjonalnego katalogu, który będzie wyróżniać się na tle konkurencji i pracować na sukces Twojej firmy.

Poniżej przedstawiamy w 3 krokach o czym musimy pamiętać.

KROK 1: AUDYT WIZERUNKU FIRMY

Zaczynamy od zagłębienia się w to co robisz, jakie konkretnie usługi i produkty sprzedajesz, ale główny nacisk kładziemy na to JAK to robisz, czyli – jakie komunikaty kierujesz do swoich klientów, jakiego języka używasz i jak wygląda Twoja firma od strony wizualnej.
Sprawdzamy, czy wizerunek jest spójny, co należałoby poprawić i jakie są elementy charakterystyczne, by następnie móc je wdrożyć również w katalogu. Nasz cel to najwyższa spójność – wszystkie materiały muszą jasno wskazywać, że reprezentują tą samą markę.
Jeśli Twoja firma posiada branbooka – koniecznie nam go przekaż. Stanowi on solidne źródło wiedzy na temat tego, jak Twoja firma zamierza wyglądać i jak to zadanie realizuje.

KROK 2: ANALIZA KONKURENCJI

Nie zapominamy o konkurencji! Oczywiście – musisz wyróżniać się na jej tle, ale jednocześnie nie powinieneś zbytnio odstawać od standardów panujących w danej branży. Jeśli Twoja firma zajmuje się sprzedażą produktów specjalistycznych, przykładowo systemów montażowych, nietaktem byłoby wyłącznie opisanie produktu w malowniczy sposób, bez podawania konkretnej specyfikacji, cech produktu czy zasad działania. Dlatego przed rozpoczęciem prac dokładnie sprawdzamy jak to robią inni, na co zwracają uwagę, co podkreślają i uważają za istotne, by na tej podstawie opracować schemat prezentacji Twoich produktów. Zastanawiamy się również, co byłoby dobrze dodać, czego nie ma konkurencja, a co sprawiłoby, że Twoja marka się od niej odróżni.

KROK 3: WNIOSKI I ZAŁOŻENIA PROJEKTOWE

Kiedy już przejdziemy przez audyt i analizę konkurencji po krótce staramy się podsumować nasze wnioski i przedstawić Ci w uproszczeniu to, co chcielibyśmy zrobić. Pokazujemy dobre praktyki i rozwiązania i proponujemy własne. Kiedy już wszystko mamy ustalone, a materiały zostały uprzednio zgromadzone, przechodzimy do projektowania katalogu, który mamy nadzieję – zachwyci.

Jak widać, na projektowanie katalogu składa się wiele rzeczy i etapów. Ważne jest, by nie iść na skróty i dokładnie przejść przez każdy z nich, z prostego powodu – bez solidnych podstaw nie osiągniemy celu jakim jest funkcjonalny katalog.

Powiązane posty